Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Galeria - Samochód elektryczny

Galeria - Samochód elektryczny

 

Mazda MX 30 – dane techniczne

 

Osiągi:

  • Przyspieszenie od 0 do 100 km/h 7s
  • Prędkość maksymalna 140 km/h
  • Moc silnika 107 kW (143 KM)
  • Moment obrotowy 271 Nm
  • Napęd Na przód

Bateria:

  • Deklarowana pojemność baterii 5 kWh
  • Użytkowa pojemnosć baterii 0 kWh
  • Typ baterii Litowo-jonowa
  • Ładowanie prądem zmiennym AC 0-100%
  • Port ładowania Type2
  • Czas ładowania Wall Plug 2.3 kW 15 godz. 30 min
  • Czas ładowania 1-fazowy 16A 3.7 kW 9 godz. 45 min
  • Czas ładowania 1-fazowy 32A 7.4 kW 5
  • Czas ładowania 3-fazowy 16A 11 kW 3 godz. 15 min
  • Czas ładowania 3-fazowy 32A 22 kW 3 godz. 15 min
  • Szybkie ładowanie prądem stałym DC 10-80%
  • Port ładowania CCS
  • Czas ładowania CCS 50DC 33 min
  • Czas ładowania CCS 100DC 33 min
  • Czas ładowania CCS 150DC 33 min

Zużycie energii:

  • Zasięg WLTP 200 km
  • Zużycie energii WLTP 179 Wh/km
  • Emisja CO2 0
  • Ekwiwalent paliwa 0 l/100km

Wymiary:

  • Długość 4395 mm
  • Szerokość 1848 mm
  • Szerokość z lusterkami 2035 mm
  • Wysokość 1555 mm
  • Rozstaw osi 2655 mm
  • Masa własna 1720 kg
  • Dopuszczalna masa całkowita 2119 kg
  • Bezpieczeństwo (Euro NCAP) 5 *****

 

Mazda MX-30 – prostota i niskie koszty eksploatacji

 

Projektanci i inżynierowie od samego początku realizowali jasno sprecyzowany cel – Mazda MX-30 miała zdecydowanie wyróżniać się swoim wyglądem. Stylistyka KODO – Dusza Ruchu – zgodnie z którą projektowane są współczesne Mazdy, sprawia, że auta wyglądają tak jakby były w ciągłym ruchu. Mazda MX-30 jest aerodynamicznie gładka, ze wkomponowanymi w całość zderzakami, a górna część wygląda tak, jakby opływała ją fala powietrza w trakcie szybkiej jazdy. To zasługa kształtu tylnego nadwozia, które nawiązuje do stylu coupé.

Elektryczna Mazda MX-30 to samochód, w którym nie trzeba zmieniać biegów, a drążek służy jedynie do wyboru kierunku jazdy. Auto ciche, które nigdy nie ma problemów z porannym rozruchem, w którym nie trzeba wymieniać oleju silnikowego ani uzupełniać jego poziomu, a czynności serwisowe wykonywane są w trakcie jednego, krótkiego, corocznego przeglądu.

Elektryczne auta wyróżniają się świetnym przyspieszeniem, niskim poziomem hałasu, bardzo niskimi kosztami utrzymania i wygodą eksploatacji. Ładowanie baterii do 80 proc. pojemności na stacji szybkiego ładowania trwa zazwyczaj pół godziny.

Układ napędowy pojazdów elektrycznych składa się z czterech zasadniczych elementów: silnika elektrycznego, baterii litowo-jonowej, jednobiegowej skrzyni biegów o stałym przełożeniu, a także zespołu urządzeń elektryczno-elektronicznych, odpowiedzialnych za sterowanie pracą silnika. 

Bateria wykorzystuje cieczowy układ podgrzewania i chłodzenia, który zapewnia jej pełną wydajność w szerokim zakresie temperatur. Dzięki temu, że układ napędowy samochodu jest mały, a baterie zostały umieszczone pod podłogą, wnętrze pojazdu jest bardziej przestronne. Pasażerowie mogą liczyć na więcej przestrzeni na nogi i na bagaże.

Mazda MX-30 zużywa jedynie 19 kWh energii na 100 kilometrów. To oznacza, że jest ona w stanie przejechać 100 kilometrów za kilkanaście złotych. W tym modelu zastosowano wydajną baterię litowo-jonową o pojemności 35,5 kWh. Zasięg przy pełnym naładowaniu to nawet 200 kilometrów! Samochód można ładować ze zwykłego gniazdka 230 V, ale najlepsza jest do tego domowa, ścienna ładowarka, trójfazowy wallbox, który podaje prąd AC. Wystarczą 3–4 godziny, aby bateria była pełna. Jeśli właściciel auta będzie je ładował w nocy, może skorzystać z tańszej taryfy. Auto można również ładować z szybkich, komercyjnych ładowarek DC.

Mazda MX-30 nie emituje żadnych zanieczyszczeń. Nowoczesny samochód elektryczny jest przyjazny dla środowiska, gdyż nie przyczynia się do powstawania smogu i ocieplania planety. Został wyposażony w system odzyskiwania energii z hamowania (tzw. hamowanie rekuperacyjne), co ma wpływ na ograniczone zużycie i ograniczone pylenie klocków hamulcowych. Mazda MX-30 nie wymaga serwisu olejowego, wymiany filtrów, rozrządu, wtryskiwaczy, turbosprężarki. To ogromne oszczędności.

Data dodania: 2024-11-18 12:54:18
Data edycji: 2025-03-18 08:29:49
Ilość wyświetleń: 267

E-dziennik

Zaloguj się
Więcej informacji

Kalendarz

Klasy

Przejdź na stronę swojej klasy zobacz najnowsze wpisy i bądź na bieżąco!
Więcej informacji
Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej