Galeria - Samochód elektryczny
Mazda MX 30 – dane techniczne
Osiągi:
Bateria:
Zużycie energii:
Wymiary:
Mazda MX-30 – prostota i niskie koszty eksploatacji
Projektanci i inżynierowie od samego początku realizowali jasno sprecyzowany cel – Mazda MX-30 miała zdecydowanie wyróżniać się swoim wyglądem. Stylistyka KODO – Dusza Ruchu – zgodnie z którą projektowane są współczesne Mazdy, sprawia, że auta wyglądają tak jakby były w ciągłym ruchu. Mazda MX-30 jest aerodynamicznie gładka, ze wkomponowanymi w całość zderzakami, a górna część wygląda tak, jakby opływała ją fala powietrza w trakcie szybkiej jazdy. To zasługa kształtu tylnego nadwozia, które nawiązuje do stylu coupé.
Elektryczna Mazda MX-30 to samochód, w którym nie trzeba zmieniać biegów, a drążek służy jedynie do wyboru kierunku jazdy. Auto ciche, które nigdy nie ma problemów z porannym rozruchem, w którym nie trzeba wymieniać oleju silnikowego ani uzupełniać jego poziomu, a czynności serwisowe wykonywane są w trakcie jednego, krótkiego, corocznego przeglądu.
Elektryczne auta wyróżniają się świetnym przyspieszeniem, niskim poziomem hałasu, bardzo niskimi kosztami utrzymania i wygodą eksploatacji. Ładowanie baterii do 80 proc. pojemności na stacji szybkiego ładowania trwa zazwyczaj pół godziny.
Układ napędowy pojazdów elektrycznych składa się z czterech zasadniczych elementów: silnika elektrycznego, baterii litowo-jonowej, jednobiegowej skrzyni biegów o stałym przełożeniu, a także zespołu urządzeń elektryczno-elektronicznych, odpowiedzialnych za sterowanie pracą silnika.
Bateria wykorzystuje cieczowy układ podgrzewania i chłodzenia, który zapewnia jej pełną wydajność w szerokim zakresie temperatur. Dzięki temu, że układ napędowy samochodu jest mały, a baterie zostały umieszczone pod podłogą, wnętrze pojazdu jest bardziej przestronne. Pasażerowie mogą liczyć na więcej przestrzeni na nogi i na bagaże.
Mazda MX-30 zużywa jedynie 19 kWh energii na 100 kilometrów. To oznacza, że jest ona w stanie przejechać 100 kilometrów za kilkanaście złotych. W tym modelu zastosowano wydajną baterię litowo-jonową o pojemności 35,5 kWh. Zasięg przy pełnym naładowaniu to nawet 200 kilometrów! Samochód można ładować ze zwykłego gniazdka 230 V, ale najlepsza jest do tego domowa, ścienna ładowarka, trójfazowy wallbox, który podaje prąd AC. Wystarczą 3–4 godziny, aby bateria była pełna. Jeśli właściciel auta będzie je ładował w nocy, może skorzystać z tańszej taryfy. Auto można również ładować z szybkich, komercyjnych ładowarek DC.
Mazda MX-30 nie emituje żadnych zanieczyszczeń. Nowoczesny samochód elektryczny jest przyjazny dla środowiska, gdyż nie przyczynia się do powstawania smogu i ocieplania planety. Został wyposażony w system odzyskiwania energii z hamowania (tzw. hamowanie rekuperacyjne), co ma wpływ na ograniczone zużycie i ograniczone pylenie klocków hamulcowych. Mazda MX-30 nie wymaga serwisu olejowego, wymiany filtrów, rozrządu, wtryskiwaczy, turbosprężarki. To ogromne oszczędności.
50-551 Wrocław
ul. Borowska 105