Strona w trakcie zmian. http://stara.zs2.wroclaw.pl/ -dawna wersja.
 

Plan dyżurów psychologa szkolnego: 

 

 

Poniedziałek

800-1300

Wtorek

800-1200

Środa

800-1100

Czwartek

 

Piątek

 

 


Zadania pedagoga szkolnego wynikające ze Statutu Szkoły:
  • Wspieranie wychowawców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych klasy - w szczególności w zakresie poprawy frekwencji.
  • Udzielanie pomocy uczniom i rodzicom
  • Otaczanie szczególną troską i opieką uczniów zagrożonych narkomanią i alkoholizmem
  • Organizowanie pomocy materialnej uczniom i ich rodzinom
  • Zajęcia integracyjne
  • Zajęcia profilaktyczne
  • Porady dla uczniów,
  • Porady, konsultacje dla rodziców,
  • Porady i konsultacje dla nauczycieli.
  • Wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych,
  • Podejmowanie działań mediacyjnych i interwencyjnych w sytuacjach kryzysowych.

Zadania pedagoga szkolnego
wynikające z Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
z dnia 7 stycznia 2003 roku:

  • Rozpoznawanie indywidualnych potrzeb uczniów oraz analizowanie przyczyn niepowodzeń szkolnych.
  • Określanie form i sposobów udzielania uczniom, w tym uczniom z wybitnymi uzdolnieniami, pomocy psychologiczno-pedagogicznej, odpowiednio do rozpoznanych potrzeb.
  • Organizowanie i udzielanie różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej dla uczniów, rodziców i nauczycieli.
  • Podejmowanie działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach, w stosunku do uczniów, z udziałem rodziców i nauczycieli,
  • Wspieranie działań wychowawczych i opiekuńczych nauczycieli wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki, o których mowa w odrębnych przepisach,
  • Planowanie i koordynowanie zadań realizowanych przez szkołę na rzecz uczniów, rodziców i nauczycieli, w zakresie wyboru przez uczniów kierunku kształcenia i zawodu, w przypadku gdy w szkole nie jest zatrudniony doradca zawodowy,
  • Działanie na rzecz zorganizowania opieki i pomocy materialnej uczniom znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej

Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu
z dnia 7 stycznia 2003 roku, polega w szczególności na:

  • Diagnozowaniu środowiska ucznia,
  • Rozpoznawaniu potencjalnych możliwości oraz indywidualnych potrzeb ucznia i umożliwianiu ich zaspokojenia,
  • Rozpoznawaniu przyczyn trudności w nauce i niepowodzeń szkolnych,
  • Wspieraniu ucznia z wybitnymi uzdolnieniami,
  • Organizowaniu różnych form pomocy psychologiczno-pedagogicznej,
  • Podejmowaniu działań wychowawczych i profilaktycznych wynikających z programu wychowawczego szkoły i programu profilaktyki,
  • Prowadzeniu edukacji pro zdrowotnej i promocji zdrowia wśród uczniów, nauczycieli i rodziców,
  • Wspieraniu uczniów metodami aktywnymi, w dokonywaniu wyboru kierunku dalszego kształcenia, zawodu i planowaniu kariery zawodowej oraz udzielaniu informacji w tym zakresie,
  • Wspieraniu nauczycieli w organizowaniu wewnątrzszkolnego systemu doradztwa oraz zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu,
  • Wspieraniu nauczycieli i rodziców w działaniach wyrównujących szansę edukacyjne ucznia,

 Formy pomocy psychologiczno - pedagogicznej